سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حــافی
لینک های مفید
حمایت میکنیم
پیوندهای روزانه

در دین اسلام سفارش شده است وقتی بچه به دنیا می آید، در گوش راست او اذان خوانده شود و در گوش چپ او اقامه؛ تا از همان لحظه ی ورود به این دنیا با شعائر دین اسلام آشنا شود.
وقتی بچه مسلمان به سن تکلیف رسید، نماز در رأس همه ی واجبات او قرار می گیرد.
در هنگام مرگ و دفن یک مسلمان واجب است نماز میّت بر او خوانده شود.
اولین سؤال در قبر و قیامت از نماز می باشد.
نماز بهترین و ناب ترین ارتباط مخلوق با خالق است، که با به جا آوردن آن، فریاد شیطان بلند می شود. اینجاست که امام عصر روحی و ارواحنا له الفداء فرموده اند: " هیچ چیز مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد و او را خوار نمی کند ، پس نماز بخوان و بینی شیطان را بخاک بمال." (بحارالانوار ، ج53 ، ص 182)
پس با استعانت از محضر حضرت ولی عصر روحی فداه تلاش کنیم این فریضه عظیم را در اول وقت به جا آوریم.
آیت الله انصاری همدانی رحمة الله علیه فرموده اند:"خداوند تمام اسرار عرفان را در نماز جمع کرده است."
از محضر آیت الله بهجت رحمة الله علیه سؤال شد چه کنیم احساس لذت از نمازمان داشته باشیم؟ بعد از چند بار اصرار فرمودند: « این احساس لذت در نماز یک سری مقدّمات خارج از نماز دارد و یک سری مقدّمات در خود نماز؛ قبل از نماز و خارج از نماز این است که انسان گناه نکند. قلب را سیاه نکند. دل را تیره نکند. معصیت روح را مکدر می کند. نورانیّت دل را می برد. امّا هنگام خود نماز، انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود. بایستی فکرش را از غیر خدا منصرف کند و توجهش به غیر خدا مشغول نشود.»
آیت الله حائری شیرازی أعلی الله مقامه فرموده اند: « خدایا تو کیستی که امام حسین علیه السلام حاضر است برای یک شب مناجات با تو، از أشقی الاشقیاء مهلت بگیرد! »


[ جمعه 91/12/18 ] [ 11:57 صبح ] [ حــافی ] [ نظرات () ]

Weblog Theme By :: Nima Eskandari :: Www.javanskin.ir :: Khamenei.ir

درباره وبلاگ

حافی به معنی پابرهنه است. و لقب یکی از پرهیزگاران و مؤمنین درگاه حق تعالی. بشر حافی مردی خوش گذران بود. در یکی از شب هایی که مشغول شراب خواری و خوش گذرانی بود، به واسطه ی کلام امام موسی کاظم علیه السلام که فرمود: " اگر این مرد بنده ی خدا بود، حتما از خدا شرم می کرد."؛ از رفتار خود پشیمان شد و پابرهنه به دنبال امام دوید و توبه کرد. بشر تا پایان عمر خود پا برهنه راه می رفت ، زیرا در حالی که پا برهنه بود نور الهی وجودش را فرا گرفت و نفس پاک امام موسی بن جعفر علیه السلام او را متحوّل کرد. به همین دلیل به « بشر حافی » معروف شد.
لینک های مفیـــد
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 16840